"Otravná mucha"

Autor: Ivana Schnürerová | 24.4.2015 o 18:44 | Karma článku: 3,58 | Prečítané:  187x

Strýko ľahol na pohovku, zaspal hneď pri druhom slovku. Lezie mu do nosa, ucha, dotieravá malá...Mucha. Na takomto princípe malej muchy fungujú reklamy. Objaví sa vždy, keď ju najmenej čakáte a v okamihu, keď je najmenej vhodná. Ale zato vždy poriadne otravná a s riadnou intenzitou trvania. A to len čo ľahnete na pohovku, už sa objaví pri druhom slovku.

Žena hrešiaca pri zbadaní tak hnusne zašpineného riadu, otravne sa usmievajúca žena, ktorá je nadšená zo žitia bez obmedzenia alebo roztomilé opice škrabajúce si zadok pri začiatku reklamného brejku. Neustále otravovanie príjemnej večernej pohody, ale aj opätovné rozprúdenie krvného toku pri napínavom thrilleri vo chvíli, keď by sa vo vás nikto krvi nedorezal... Na takéto „spríjemnenie“ papučovej kultúry si antipriaznivci reklamných spotov ešte stále nezvykli. Ale, popravde, majú na výber?

Reklama je v rámci mediálnej politiky už starým známym nástrojom získavania kapitálu. Čím viac reklamu ,,zasadia“ do svojho vysielania, tým viac peňazí im kvapne z peňažného kohútika objednávateľa. A v snahe povzbudenia nášho spotrebného správania, keď ide každému správnemu obchodníkovi o zvýšenie predajnosti svojho produktu, sa nie je čo čudovať, keď vidíme v priebehu hodiny jednu a tú istú reklamu po pätnásty krát.

Každý sme iný, s rozličnými prioritami, s rôznymi estetickými hodnotami, a nie každému sú isté veci po chuti. Rovnako je to aj s reklamou. Rada pre reklamu bežne rieši sťažnosti nespokojných spotrebiteľov televíznej galaxie, ktorých mnohokrát niektoré buď šokujú, lebo sú, podľa ich slov, vrcholne ,,nevkusné“. Čo je teda pre diváka až tak priveľmi „poburujúce“? Napríklad roztomilé makaky sú pre niekoho vrchol vyrušenia. Aj takéto názory panujú na často sa objavujúcu reklamu na preparát, ktorý je zázračným liekom na hemoroidy. Na marcovom zasadnutí riešila Rada pre reklamu práve známy televízny spot, ktorý určite poznajú hlavne milovníci rozbúreného nápoja z viniča. Romantika ako hrom prerušená neromantickým škriabaním si zadkov dvoch primátov, vraj zbytočne vyrušila diváčku. Podľa uhla pohľadu, by sme ale mohli naozaj uvažovať o tom, kedy a pre koho je, a kedy a pre koho  zase nie je takáto reklama prehreškom.

Skúsme sa vcítiť do roly diváka, ktorý trpí nepríjemnými zdravotnými ťažkosťami ako sú už spomínané hemoroidy. Cítime sa nie práve vo svojej koži, občas pocítime aj bolesť a zrazu na nás „vybalia“ primáty s činnosťou, pre nás fakt nepríjemnou. Asi by sme nás takýto druh reklamy nepotešil. Alebo si predstavme, že sledujeme so svojou polovičkou romantický film, prípadne nejakú vojnovú drámu. Tiež by sa nám to asi nepozdávalo. Na druhej strane, ak by tento druh propagácie predeľoval komédiu alebo iný žáner zameraný na vyvolanie pocitu šťastia u diváka, nad reklamu by sme sa, pravdepodobne, vôbec nepozastavovali.

Rozčuľovať sa v jednom kuse nad reklamami, je len boj s veternými mlynmi. Môžeme akurát bojovať proti väčšej hlasitosti, ktorú ešte vždy môžeme zaregistrovať v našich ušných bubienkoch.  Najmä čo sa týka „prestávok“ určených na hygienické potreby alebo na hodenie popcornu do mikrovlnky medzi filmami. Poznámka pod čiarou by znela, že väčšia hlasitosť počas predelov vysielania je ale zakázaná. Tak čo keby niekto vymyslel to, čo tu ešte nebolo? Podľa námetu piesne Paľa Haberu reklamu na ticho? Bol by to súčasný hit, každý by hneď spozornel a dajme tomu, že by sa krátkym tichom z dovozu naplnil aj náš byt. A okrem iného, berme to s väčším nadhľadom. Veď si už môžeme spokojne povedať, že deti KONEČNE vedia, že kvalita je „skrytá za značkou“.:)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?